ایدئولوژی پنهان

ایدئولوژی پنهان

دست نوشته های ناپیوسته ی ن. بهبودیان
ایدئولوژی پنهان

ایدئولوژی پنهان

دست نوشته های ناپیوسته ی ن. بهبودیان

کتاب " دنیا، بدون وسوسه"

به نام خدا

(برای دریافت فایل کتاب به روی تصویر جلد آن کلیک نمایید)

...خواندن مقدمه کتاب...



به کوشش:

ن. بهبودیان

دوستان عزیز، کتاب پیش رو تلاشیست مبنی بر گرداوری مطالب پراکنده ای که در آن به یکی از دغدغه های شایع بشری پرداخته شده است (اثرات ویرانگر وسوسه ها). احساس کردم با گردآوری، تدوین و گسترش این متن می توانم ضمن اعتلای احتمالی سطوح آمادگی نفوس ملامت ناپذیر، مقداری ثواب نیز هر چند اندک برای عالم دیگر خود، ذخیره داشته باشم.. از اینرو آنچه خواهید خواند ثمره تلاش عده ای از علمای عظام و دین شناسان و راویان احادیث منقول و آیات الهی می باشد.. .لذا فعلا نمود بنده و قلمم، بیشتر در فصل ابتدایی آن بوده و باقی مسائل را بر حسب ضرورت موضوعی، جهت انتشار جمع آوری نمودم.. . باشد تا این تلاش هر چند کوچک، ثمربخش واقع شود. لذا دست آخر حتی اگر تنها فردی، به مدد آن از انجام یک فقره گناه منصرف گردد، بسیار خرسندم ساخته و مرا به منظور نهاییم از انتشار آن نزدیک ساخته است.. .



)انتشار الکترونیکی این کتاب، بلامانع و کاملا "حلال" است(

موفق باشید

نظرات 7 + ارسال نظر
A Girl on the Clouds دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت 06:28 ب.ظ

نمایشگاه مجازی تون خیلی تامل برانگیز بود. :)

متشکرم، ممنون از بازدید شما.

دوستدارت ولی نگرانت چهارشنبه 6 آبان 1394 ساعت 11:17 ب.ظ

این مزخرفات و خزعبلات مذهبی چیه هزیون کردی. از تو انتظار بیشتری می‌رفت نه این که مثل باقی زامبی‌های این ویرانه تعفنهای دینی مسخره و گندیده رایج رو قی کنی. کمی تنوع مطالعه خودت رو بیشتر کن. از کسروی و ریچارد داوکینز هم کمی بخون.

هیچگاه مروج دینی خوبی نداشتیم این دردناکه. طبیعیه که این ما رو ناراحت می کنه.. کلام خدا اما حجت هست و تصور نمی کنم نقل اون حتی از لسان ناکسین هم موردی داشته باشه وقتی کلام، کلام اوست و رهنمود به بشر، و در جایی که قراره بنشینیم، اگر خواستیم کمی مطالعه کنیم و اگر مقبول افتاد، سه چهارتا گناه ناشی از وسوسه های شیطانی روزمرمونو بذاریم کنار شاید کار بدی نباشه. شخصا عقیده دارم هرچقدر اندوخته های مطالعاتی و دونسته های علمیم در رابطه با هر چیز و هر شخص زیاد هم باشه، وقتی که به سخن درست اونم الهی می رسم، تمام قد می ایستم و اگر لازم شد نقلش می کنم، گسترشش می دم و با مردم به اشتراکش می گذارم چون معتقدم خوبی ها بر خلاف بدی ها می بایست حتما منتشر بشن اما طلایه دار گسترش بدی کیست؟ دقیقا عواملی که من در کتاب نفیشون می کنم ..آیا این کار اشتباهیست؟ مهم نیست دایره مطالعات آیا از مرزها بیرون رفته باشه یا نه.. خوندن کتابهای متعدد هرچقدر تاثیر گذار و فلسفی تنها بیانگر موضع نگرش همون فرد نسبت به جهان هستیست و شاید اونقدر درجه شمولش پایین باشه که براحتی نشه بکمکش کسی رو اندرز داد اونم در جایی که نیت تنها کسب ثوابه و نه مثلا کسب اعتباری که نویسندگان حاذق دارن وگرنه شاید تصمیم می گرفتم کتابی رو تماما به قلم خودم منتشرش کنم که تنها و تنها یک کتاب سرگرم کننده باشه منهای پارامترهایی که ممکنه چیزی به کسی اضافه کنه..من هم مثل اکثر کسانی که بخاطر لطمه دیدن از راویان عقیدتی نالایق زمان، که اکثرا کلیت مسئله رو زیر سوال می برن و حتی به شاکله مشخصه ی دین هم معترض میشن سوالات زیادی رو دارم که مصرانه براشون دنبال جوابم و گاهی هم اونقدر عصبانیم که بی محابا می نویسم و علی رغم گوشزد نگرانهایی مثل شما به کار خودم ادامه می دم.. کاری که تصور می کنم شما بزرگوار، براحتی نتونید شهامت کنید و کلید بزنید و شاید ترس از مسائلی همواره آزارتون بده..اما نوشتم نیاز به ذکر گواه نیست که من و سایت همواره سندیم بهر عوامل مخاطره آمیز..کسی که می ترسد شاید، از سانسور نام خویش هم دریغ نکند..پس آن نکردم.
اما هیچوقت فراموش نمی کنم که بچه مسلمونم و تکالیفی انجام نشده دارم و قصد دارم تا زنده ام به یک یکشون جامه عمل بپوشونم و این آزارم نمیده که موافق یا مخالفی داشته باشم.. کاش چند نفری مثل شما پیدا می شد تا بجای اینکه یکسره غرق دریای تمجیدشون باشم، کمی هم نقد می شدم.. آدما خیلی به ندرت میتونن آیینه تمام نما باشن اما عجیب اینجاست که ادعاشو دارند.. اما شما را که تازه صیدتان کرده ام از دریایی که حتما می پندارید دریای کمال است، دوست تر می دارم تا ماهیان سرخی که همیشه از بیم پلیکانها در روزنه سنگهای خارا می خزند..لااقل اگر حرفی می زنید و اگر هم ترجیحا آنرا بدون ذکر نام می زنید..سینه سپر کرده و با استخوانبندی که من انتظارش را دارم ادا می کنید واژگان را به قول این در هم لولندگان کتاب صورت، لایک دارید بخدا و اگر هم نداشته باشید که دارید ...
به قول آن برادر نجفی که حتما خیلی دوست می داریدش آنچنان که نوشتید "قی"نوشته هایی بود بهر دوست ..حال به قول همان برادر محیا هستم برای انکار و خط زده شدن پس بازهم بیا و انکارم کن..خطم بزن.. اگر تاب مناظره می آورید در این آوردگاه بنویس ..همواره متاسفم که در جایی می نگارم که بعضی نگارندگانش از موضعی که می پندارند بالاتر است، برای زدن دو کلام حرف حساب باید قبلا پشت اسامی ناحقیقی و قراردادی پنهان شوند ..ابزار بلاد کفر است دیگر جان برادر..انتظار کمتر هم از آن نمی رود در جایی که عمالش مقصودشان را همچو الهامی ربانی در دل گروندگانش می اندازند ..نیما نگران نمی خواهد..از نقاب که برون آمدی شاید بنشینیم و مثل دو" لوزاکس" بی باک باهم حرف بزنیم.. مردان مرد کمتر به حجاب استتار می گروند.. پس ترک عادت کنید و خرق عادت هم..
موفق باشید

دختر بهمنی دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 11:49 ب.ظ http://dokhtarebahmani.blogsky.com

ببخشید دیر شد...
روز دوم کتابخونه رفتنم بود دیگه رفت و برگشت طول کشید تا گوشیو بدم نتشو درست کنن بعدشم کلاس عربی و از این کتاب فروشی به اون کتاب فروشی و در نهایت موقع شام خونه رسیدن شد الان....
هر چند دیر شد ولی تبریک میگم... میگم آقای بهبودیان شما هنر یا احیانا کامپیوتر نخوندین!چون به شدت تو این زمینه ها هم واردین و بااستعداد و هم فعال و علاقه مند...
منتظر کتابای بعدی هستیم! گفته باشم که یهو نشه قضیه فایلای صوتی که یهو اومدن یهو نیست شدن
تبریک آقای نویسنده به امید موفقیت های روزافزون...

خواهش می کنم..
دیر نشده! خوشبختانه و خدا را شکر داغ است هنوز تنور و خرده نانی هم هست بهر تناول اهل ادب.. .البته اگر دست پخت نانوای تازه کار خوردنی باشد و از طرفی هم به رغم کهنگی مطلب نسوخته باشد..
حدس شما درسته رشته ی من در دانشگاه اولم کامپیوتر نرم افزار و در دومی رشته ای مرتبط می خوندم با گرایش طراحی .. و بسیار بسیار به هنر و انشعابات متعددش علاقه مندم...
هنر خوب از نظر من، اونیه که همیشه یه مدل نباشه و مدام در تغییر و گذار باشه، برای همین هم هست که کلا در زمینه های مختلف هنر فعالیت می کنم و محکی می زنم.. ان شاء ا... اگر بتونم برای عایق کردن اصواتی که در مکان جدید، همواره از پنجره به اصطلاح دو جداره براحتی عبور می کنند، چاره ای بیاندیشم، حتما به مقوله فایلهای صوتی هم خواهم پرداخت..
موفق باشید

علی دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 10:40 ب.ظ http://www.ansd.blogsky.com

شب بخیر آقا نیما
ببخش این روزا یه کم وقت برای مطالعه کم آوردم اما تو اولین فرصت کتاب شما رو می خونم چون مطمئن هستم با توجه به شبه تله پاتی که باهم داریم خیلی از چیزهایی که تو فکرم موج میزنه رو میتونم تو کتابت پیدا کنم...
پاینده باشی و قلم و دوات و ذهن زیبات هم مستدام باد...

اختیار دارید علی آقای عزیز،
البته کتاب پیش رو تلاشیست مبنی بر گرداوری مطالب پراکنده ای که در اون به یکی از دغدغه های شایع بشری پرداخته شده و احساس کردم با گردآوری، تدوین و گسترش این متن می تونم مقداری ثواب، هر چند اندک برای عالم دیگر خود، ذخیره داشته باشم و خیلی خوشحالم که مورد توجه شما عزیز بزرگوار هم واقع شده.. از اینرو آنچه خواهید خواند ثمره تلاش عده از علمای عظام و دین شناسان و راویان احادیث و آیات می باشد.. .لذا فعلا نمود بنده و قلمم، بیشتر در فصل ابتدایی آن بوده و باقی مسائل را بر حسب ضرورت جهت انتشار جمع آوری نمودم.. .باشد تا این تلاش کوچک، ثمربخش واقع شود. لذا حتی اگر تنها یک نفر، به مدد آن از انجام یک فقره گناه منصرف گردد، بسیار خرسندم ساخته است.. .
(انتشار الکترونیکی این کتاب، بلامانع و "حلال" است)
موفق باشید

مدادکوچک دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 07:12 ب.ظ http://medadekuchak.blogsky.com

دنیا بدون وسوسه ///
باشد که رستگار شویم

عنوان خیلی خوبی دارد ؛ در اولین فرصت خواهم خواند
تبریک به خاطر انتشار این کتاب
مبارکتان
امیدوارم روزی چاپش کنید /
برای این روزها که هفته ی کتاب و کتاب خوانی را پیش رو داریم " خیلی سراغ کتاب ها می رویم "
این یکی هم رویشْ
موفق باشید بیش از پیش.

دنیای دون بی ملعون وسوسه گرش به سرسرای بهشت می ماند، حظی ندارد این پیروزی بدون جنگ!
معاند می خواهد و عواملی اینچنین غفلت ساز و لغزش پرور تا در آن کارزار که دنیا نامندش، مشخص شود عیار و اعتبار آدمیت آدمی.. .
کتاب خوب است، بالأخص اگر رسالتی بر دوش کشد.. .کتابها خواندنی می شوند اگر مرکز اشاعه درستی باشند. اینیکی هم اگر بنا به حدسیات بنده از آن زمره باشد.. .شاید ثوابی هرچند کوچک نصیب حساب بانک عقبایم گرداند. دیگر صحبت هر کلیک فلان ریال نیست.. . صحبت دل است و دلیل درد مردم.. . کسی چه می داند، شاید اینبار مبادی درمان بجای دهان و امثال دگر از راه چشم نیز امکانپذیر باشد..
پس امتحانش می کنیم به فضل خدا و خداکند خواندنی باشد و شامل آنچه گفتم باشد..
ممنون از حضور شما/موفق باشید

دنیا سادات دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 04:41 ب.ظ http://ehsasebinazir.blogsky.com

سلام استاد...
بهتون تبریک میگم...
شما همیشه بهترین خواهید بود...
موفق باشید..

سلام
شما محبت دارید..
ممنونم از حسن نظر شما و پاینده باشید.

مریم دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 01:36 ب.ظ http://hamsadehha.blogsky.com

سلام
ممنون و سپاسگزار بابت معرفی کتاب و قرار دادن لینک دانلود . براتون آرزوی موفقیت می کنم

سپاس از شما..
امیدوارم مفید واقع بشود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد