ایدئولوژی پنهان

ایدئولوژی پنهان

دست نوشته های ناپیوسته ی ن. بهبودیان
ایدئولوژی پنهان

ایدئولوژی پنهان

دست نوشته های ناپیوسته ی ن. بهبودیان

مرد کثیف

به نام خدا

مرد که باشی، اغلب بیماری بزرگی داری بنام غرور..

عشقت این می شود که سیگارکشان، کوچه های بلند و خلوت را وجب کنی.. بی مقصد و بی خیال...

کارت این می شود که صدای خویش را بیاندازی در هنجره زخم آلوده موتور سیکلتی لکنته و مماس با حریم آدمها بتازی این اسب تازی آهنین را..غمت هم نباشد برادر که این تفریح، هر چه هراس انگیزتر باشد امتیازی دارد بیشتر.. و مجوز ورود شما شاید، به رگه های غیرت عمیقتر.

وضع و حال مادیت هم اگر خوب بود و احیانا اتومبیلی هم داشتی گران، خوب می شود. فانتزیت آن می شود که حرمت شکنانه بفشاری آن پدال نکبت را پیش پای این و آن.. از قلم مینداز و شرم هم نکن برادر! اگر ناغافل یکی از آن ریحانه های گذرگاه، خواهر خودت از آب درآمد... سرت را همچنان بالا نگاه دار.. چراکه نا سلامتی کماکان مردی هنوز. چیزی بگو..، او هنوز کُلّیت تو را باور دارد.. تکیه گاهی سست مباش برایش.. غیرت کن! شرم شاید...

مرد که باشی دلایل مختلفی خواهی داشت، برای پشت گرمی و آسودگی خیال و تبرئه..! چراکه در این سرای آلوده به تبعیض و غیظ، همه چیز به نفع تو تنظیم و قانونگذاری شده است، دلهره به خود راه مده که برای قوام رشد سبیل مردانه ات مضر است.. پس تا می توانی عذر تقصیر دار و محکوم کن که همگان غیر از تو بدند شاید، بد... که دیوارهای کوتاه تر از تو روزی با دستان توانمند تو ساخته شده اند هر یک به منظوری.. راه ترقی گاه آسان شدنیست، پس خرج کن.. تو توانمندی، بخر علم را.. بلند کن آن عَلَم وزینِ خوبان را به وقت عزا.. ای مشایع نمادین امام شهید، ای دروغ مجسم که واژه ی تظاهر بر مسلکت همچو شیطان بر بدکاره ها سجده می کند!.. ایمان هم خریدنیست باور کن! عزت و اعتبار پوشالیت را هم پشت آن ژست مردانه پنهان کن.. بوتیک ها را یک به یک درنورد.. شخصیت تو، جایی میان همین کت و شلوارهای مارک جای گرفته است.. غریبی نکن، برش دار.. عوض شو.. تو او هستی! تو دیگر بزرگ شده ای .. مگر نه اینکه وقت کار است؟.. خود را و افکار خود را تکثیر کن بر مغزهای رایگان از جنس خودت.. که بازار مردان مرد، گرم است امروز.. تا تعریف مردانگی چه باشد.. مثل خود را ایجاد کن که تو به گفته خود، خالق هر آنچه غیر از خدای هستی.. در پی خود راه بیانداز صفوف طویل توله ها را که به هر پارس ... صبر کن...!!!  بیا و برای دقایقی هم که شده، غرور را کنار بگذار و امروز با آن سیگار روشن جایی نرو... شاید داستان اینگونه که من خیال می کنم نباشد.. مردانگی چیز دیگریست شاید... گاه طریق خطا، با تفکری بجا اصلا پیموده نمی شود.. پس بیشتر راجع به خودت فکر کن...

اما یک چیز کوچک را هم از قلم مینداز برادر.. هیچوقت!

همیشه زنی هست که بار کوتاهی های تو را مردانه به دوش کشد.. . وگرنه دوام تو همچو عصاره خشک مسهل، بر لیوانها کوتاه باشد و بد منظره . . .!!

پس تمام موفقیت های احتمالی را هم ننویس به پای خودت، نیمه ی تو بخشی از وجود توست و اگر مرد به تنهایی قادر بود تمامی انتظارات خداوند را از هستی، تحقق بخشد هرگز در کنار وی زنی مشایعت نمی کرد او را...

(تو تنها نیستی)

نوشته شده توسط ن.بهبودیان/ پاییز 94

نظرات 5 + ارسال نظر
گل همیشه بهار دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 03:06 ب.ظ http://judytanha.mihanblog.com

سلام روزتون بخیر
متنی که نوشتین خیلی زیباست .این روزا جوونامون مردونگی رو رو نمیشناسن ,نمیدونن مرد بودن یعنی چی .گاهی اوقات با خودم میگم مردم مگه پیدا میشه ؟!!مردم اگه بود مردای قدیم .البته دور ازجون شما و خیلی از اقایون .
موفق باشین .

بله البته...
منظور من هم از نوشتن متن فوق، پرداختن به مقوله یادآوری صفات فراموش شده ی آقایونی بود که هنوز بازگشت براشون ممکن هست و هنوز همه چیز از کف نداده اند..
ممنونم از حسن نظری که داشته اید.

شنگین کلک پنج‌شنبه 30 مهر 1394 ساعت 09:37 ق.ظ http://hamsadehha.blogsky.com

تا چه کسی مردانگی را معنی کند ؟!
گمانم نیست که این شرح مردانگی تو باشد .
اما درجامعه مردسالار چنین دیدبدبینانه ای به مرد از نگاه
زنانه جامعه اصلا هم بعید نیست و دل بدان دهی از مرد
بودن خود شرمسار خواهی شد .

نیست که نیست.. .شرح مردانگی من! خدارا شکر.. .
اما در بطن آن پیکره واحد باشی و جزء آن جامعه آماری بی پروا و ببینی چنین حرکات شوم و اگر دم نزنی، به حال قلب و عروق خطرناک است برادر! من شرمسارم بله، منتها از مشاهده ی سیمای غبار اندود کسانی که حیف است واژه مرد بر آنها برده شود.. . و چه بسا خجل شدن بر خود واجب ندانسته و مشغولند به مستحبات چشم نواز ..
موفق باشید

مدادکوچک چهارشنبه 29 مهر 1394 ساعت 05:08 ب.ظ

وَ سلام
مرد قدرت است و زن ارامش بخشِ آن قدرت /
بیشتر راجع به خودت فکر کن " خیلی تکان دهنده بود "
پست خوبی بود
موفق باشید

نمی دانم چرا؟!
اما معتقدم مردها بیش از زنان، نیاز به تذکّر، تَلنگُر، تدبّر و تقیّد دارند.. .تاریخ برهان است، و برخی وقایع.. .تکان دهنده اند!
موفق باشید

دختر بهمنی چهارشنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:12 ب.ظ http://dokhtarebahmani.blogsky.com

خانم ها هم بی تقصیر نیستن...
مثل همیشه زیبا نوشتید...

البته همینطور است.. اما در این مورد خاص،
مراد تنها بزرگنمایی بعضی خصیصه های رفتاری ناخوشایند برخی از آقایون بود که نسبت به کل جامعه اونها قابل تعمیم نیست.. و اصولا بدی ها تا بدین حد که بدان پرداخته ام، در یک فرد تجمع پیدا نمی کند مگر خود او اینچنین ترجیح داده باشد..که جز پاره ای از موارد محالش می دانم...
موفق باشید

بازگشتی چهارشنبه 29 مهر 1394 ساعت 11:37 ق.ظ http://tanhay-tanha.blogsky.com

زیبا بود

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد